I LAP YOU MY FREZ

Bila penaku menari...Ku Lakarkan warna-warni kehidupan bsamamu jiwaku.

Bila penaku menari...Ku Lakarkan warna-warni kehidupan bsamamu jiwaku.
zayyan nazhan anak zulkifli cinta hatiku

gurl vs kaki pancing

hobi br memancing…serious gurl pom memancing..


laki aku memang agak gila ngan hobi memancing dia ni....setiap mlm  dia akan p memancing kat kolam2..tak kira la berbayo ataupun free...selalunya dia akan menyertai pertandingan memancing kat kolam2 tu.....kalo nasib baik adalah menang dan setakat ni memang xpnh menang besar. perasaan aku dulu2 aku selalu gak marah ngan dia sampai banyak kali aku buang joran kail dia tu....mangga pintu rumah sbb tak kasi dia balik umah..campak baju dia kat luar rumah..macam2 lagi la aku buat..tp dia buat dono jer.....kalo aku bebel pun dia buat dengar tak dengar...penyudahnya sekang ni aku yang gile memancing..sbb takut berseorangan kt umah aku ikut…mula2 cuba…cuba lama2 seronok. bg aku org yg gila memancing ni memang seorang yg sabar sbb bukan senang nak tunggu ikan makan umpan kat mata pancing tu..laki aku ckp time yg paling syok buat kaki pancing ialah masa layan ikan yg tersangkut kat mata pancing tu.....istilah memacing bg kaum adam ada 2 maksud…hati2.(((.bg yg gatai vs x ad girlfriends lg…dlam maksudnya..t)))p gurl mcm aku memancing tu satu jea istilah dia “pancing ikan” wahahha..kedadang dapat gak kayu:p  ada jugak dapat kayu n lumut huhuhu.. berjinak dalam dunia memancing bermula tahun 2010, skrg dah tahap expert dah setakat baling joran tu…Cuma pancing  udang memang fail..masih xpandai2 lg walaupun dah berusaha mencubanya..lokasi memancing…tasik…damn..lombong, atas jambatan dan sungai ats bukit pown aku redah..tp naik tu sikit2 jea  tu pown tersemput2.. ..kepuasan ms first time dpt ikan berbaloii22.nk2 dapat ikan bakar kat situ terus. mcm camping ..ad ms sampai lewat pg...nk g memancing punya gian sanggup tinggalkan anak kat auntie dia…zalimnya huhuhu..sekaki n sebulu plak dengan suamiku…tp aku tak suka kawan2 dia ikut..nk memancing berdua jea…berdating berdua lg bagus..paling tidak adaik lelakiku yg ikut…kwn2 suami no way…aku malu..iyer la…hobiku mcm jantan..
 dengan memancing lah  mengajarku erti kesabaran….mau xsabar kadang2 balik tangan kosong, nk tggu umpan terkena punya lah lama…tp percaya pd rezeki..kalu memang hr tu rezeki banyak mau dijual pun boleh ikan yg aku dan suamiku dapat…memancing di kuala kubu ni banyak untungnya, kawasan orang asli yg bersih n nyaman, tenang lagi, yg penting blh romantik2 ngn laki sendiri kt sungai..tp kolam berbayar aku jarang la singgah..kalu singgah pown hanya sebagai penonton..malu beb ramai kaum adam jea..
bab letak umpan…aku fail..selalu suami yg kena…buang ikan dr mata kail pown sama…fail..aku takut…tp bila dapat ikan aku melompat2 kalah budak kecik..tp xpea xad orng Nampak.. ikan yang biasa aku dapat ikan patung, tilapia, keli, toman, baung, dan lain2 lg..baung buat tom yam best giler…tilapia bakar cicah air asam..hobiku agak pelik bg perempuan tp aku mula menggila dengan pancing.
foto2 cun:







TamBAH Saham anDa disini

TamBAH Saham anDa disini
" KEBAJIKAN ANAK YATIM TANG GUNGJAWAB B ERSAMA" pendidikan anak yatim/miskin Mlaysia..tanah waqaf 1/10 meter rm 30.00 bleh diwaqafkan diri sendiri, keluarga dan arwah2.

anda Prihatin

anda Prihatin
email:kbm_2005@yahoo.com.my rumah kasih sayang Bandar tasik Puteri Rawang..pakaian, makanan dan lain2 bentuk pertolongan boleh disumbangkan bg meringakan beban ibu tunggal, anak2 yatim,warga tua dan gol miskin.