I LAP YOU MY FREZ

Bila penaku menari...Ku Lakarkan warna-warni kehidupan bsamamu jiwaku.

Bila penaku menari...Ku Lakarkan warna-warni kehidupan bsamamu jiwaku.
zayyan nazhan anak zulkifli cinta hatiku

demam lg..ke hospital?oh tidak.

 
saat di wad..7 hari.
               kali kedua diwad
Pabila tangan dikeyboard mulalah tanganku mengila petik saja..penat sangat hr ni xterkata..zayyan demam lagi seluruh rumah  diusung, menangis tetap memanjang..dr suara lemak merdu ke garau semcm..suhu nya dah mencecah 39’c..ubat memang da bagi..tp redanya belum kelihatan,..petua mak dan pengalaman lepas menjadi alternatif..dulu bhari2 masuk wad membuatkan aku resah gelisah ..kesian tgk tiap2 pg ambik darah..kali ini aku cuba ubatkan dengan cara tradisional..basahkan kepalanya dengan daun durian belanda/\daun bunga raya/\(diramas2) dan air asam /\juga mandikanya dengan air yg ko orang simpan dalam freeze/\ bukan ais tau..keputusannya memang  membanggakan..alhamdulilah..suhu nya    dah turun ke 36”c..tak sia usaha yang aku lakukan …..jenuh semua air aku sapu.xsempat kering satu2 punya lah usaha..memang kesannya menakjubkan ternyata mujarab sama sekali..dalam sehari dah dapat turunkan 3’c.. p/s : tidak perlu menggunakan semau bahan dalam satu2 masa.carilah da yang mudah didapati..aku mention semua sbb aku ni kalut nk cepat recover. untuk peringatan semua dan diriku jua...asam jawa tu stanby la senantisa at least terkena mlm2 menda dah ad..hospital swasta pun mlm atas kul 10mlm da tutup.. pengalamnku sometimes  seluruh kuala kubu , tanjung malim dan sampai rawang di usungnya anak..dah mlm2 demamnya tinggi..tp sekarang dah jumpa alternatif lain so, x kalut lg..terima kasih ibu..petua warisan memang berguna..xmoh bawak ke hospital lg..sedih..tgkkk..pic(diats)  sedih//\\. ...kali ni demam nya cepat menurun.speedly recover.. tangan pun xlebam dengan tusukan jejarum dan kepada sesiapa yang masih  buntu..ank2 demam dtgh2 mlm hsptl jauh plak tu..blh try cara ini dahulu untuk meredakan panas..cool fever memang tidak disarankan lah bg aku..aku xletak kat bb aku coz..dia tarik dengan cepat dan side effectnya pada anak tetap ada..mood risau.. kalu tradition ni  nothing bad effect la semoga ianya menjadi amalan anda juga.


TamBAH Saham anDa disini

TamBAH Saham anDa disini
" KEBAJIKAN ANAK YATIM TANG GUNGJAWAB B ERSAMA" pendidikan anak yatim/miskin Mlaysia..tanah waqaf 1/10 meter rm 30.00 bleh diwaqafkan diri sendiri, keluarga dan arwah2.

anda Prihatin

anda Prihatin
email:kbm_2005@yahoo.com.my rumah kasih sayang Bandar tasik Puteri Rawang..pakaian, makanan dan lain2 bentuk pertolongan boleh disumbangkan bg meringakan beban ibu tunggal, anak2 yatim,warga tua dan gol miskin.