I LAP YOU MY FREZ

Bila penaku menari...Ku Lakarkan warna-warni kehidupan bsamamu jiwaku.

Bila penaku menari...Ku Lakarkan warna-warni kehidupan bsamamu jiwaku.
zayyan nazhan anak zulkifli cinta hatiku

chicken pox..di kolam air panas.

wah...penat hujung minggu ni...zayyan diserang chicken pox..seluruh badan, menangis tanpa henti..bawak pi klinik...ermmm.bg bg ubat still x tahan..jiran kasi daun semambu letak bawah tilam..kawan2 suruh minum air klapa..kesian budak kecik ni kena chicken pox..2hari ummi dan papa ulang alik ke kolam air panas hulu tamu batang kali..mandikan zayyan..ngan ummi2 sekali mandi...mula2 mandi badan rasa lenguh habis..tp bila dah tido semua...hilang letih,,segar badan..papa pun sama...jerawat kat muka papa surut..chicken pox zayyan pown cam da sembuh..semua kering...berkhasiat betul air panas ni...masa dulu pernah pernah kat selayang, kat perak tu...hot spring..tp xmerasa..panas sgt...tapi kat hulu tamu ni rasa dia yang suam pun ada yang panas pun ada..kolam untuk bb pun ada..ramai pengunjung,..nak2 kaum cina dan india..ummi borak ngn amoi muda.tanya dia slalu ker datang, jawabnya selalu, untuk kesihatan, bawak mak, mak ada kencing manis dan darah tinggi..mandi air ini tubuh mak jadi sihat. ooo..dapat illmu br la ummi.ermmm..patut la ramai kaum2 cina dia orang ni memang pentingkan kesihatan, yang berjogging kat taman pun kalu kaum melayu boleh dibilang ngn jari kaum cina ramai jea..hish bukan pasal perkauman ni.cuma yang baik dijadikan teladan yang buruk dijadikan sempadan..untuk ingatan diri sendiri..mandi kat situ ada juga golongan muda yang mementingkan bentuk badan kerana katanya menda percuma..langsing dengan sihat,..tp yang pasti dah mandi tu jangan la..plk masuk keta, pasang air-cond..ummi rasa sape2 yang ada masalah kulit boleh cuba lah mandi kolam air panas ni..ramai yang ckp berkhasiat..ummi da cuba..2 hari berturut2..badan ummi jd lebih sihat, papa lak hilang jerawat kat muka yg penting chicken pox zayyan hilang dalam masa 2hari..yang br nk naik surut yang besar dah, jd kering..tp xberparut..alhamdulilah.kurniaan air perut bumi yg memberi nikmat kepada kesihatan

2 comments:

Anonymous said...

hye poster pharmacy http://sundrugstore.net/products/depakote.htm pharmacy jobs ghana

Lydia said...

oo..bru thu klu kne chicken pox mndi kolam air pnas..petua gak nih..

TamBAH Saham anDa disini

TamBAH Saham anDa disini
" KEBAJIKAN ANAK YATIM TANG GUNGJAWAB B ERSAMA" pendidikan anak yatim/miskin Mlaysia..tanah waqaf 1/10 meter rm 30.00 bleh diwaqafkan diri sendiri, keluarga dan arwah2.

anda Prihatin

anda Prihatin
email:kbm_2005@yahoo.com.my rumah kasih sayang Bandar tasik Puteri Rawang..pakaian, makanan dan lain2 bentuk pertolongan boleh disumbangkan bg meringakan beban ibu tunggal, anak2 yatim,warga tua dan gol miskin.